| 

I går var vi till Skarpäcks plantskola "TrädgårdsHuset", och det var väl så där. Gubbarna tyckte det sämsta var att dom inte kunde köpa kaffe där,efter årens lopp så har även dom lärt sig vad som är bra plantskola och sämre även om dom ser det med lite annorlunda ögon, typ parkeringsmöjlighet,sittplatser,fika möjligheter,kalla drycker osv
  Jag hur som hellst lite flera Kanadensare blev det....  J.P Conell hälsas välkommen till det gul-aprikos-oranga landet, William Baffin,Champlain och slutligen en Marguerite Hilling. En klematis och jag är inte alls så insatt i klematis och letade egentligen efter en Osmoshiro (som dom tyvärr inte hade) men tog till slut en Purpurea Plena Elegans.Någon som har erfarenhet av den ?
  På väg hem stannade vi till på Fyrishovs handelsträdgård och där blev det en Isabella Rosselini,det fattas en m.röd till mitt blodröda land.Och det blev även en Henry Kelsey.
  Och sista stopp vart en sväng in på Coop forum och där sprang jag på fullstora stamrosor för 179:- så det blev en Peace, samt för 50:- en dubbel rent kritvit Frilandshibiskus,sååå vacker !
  Jaaa behöver jag säga att "det var den lönen det"

Redigerat av Erika i Sandviken: 28-06-2009, 13:23

|