Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> presentation?
          lena:-)
          Inlägg 30-05-2004, 12:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 440
          Medlem nr: 3 110

Har deltagit i forumet under våren men inte presenterat mig, det kanske man borde? Ännu hellre borde väl min täppa presentera sig eftersom det är den jag undrar över alltsom mest.
          Mina egna kunskaper i trädgårdsliv tyckte jag var ganska goda innan jag hamnade här. Men ack vad det finns mycket roligt att lära sig. Min lilla parhustäppa kommer gott överens med mig fördetmesta. En lagom hysterisk kvinna i ... i mina bästa år.
          Jag tror att "kuriositeter" intresserar mest. Odlar inte morötter eller potatis, det kan jag köpa. Misslyckas hellre med sparris och aubergine. Ekonomin har dessutom tvingat mig att med små medel, som sticklingar och byteshandel med kompisar.
          Är det okej att man hålls här och inhalerar alla erfarenheter, frågar, och kanske dessutom har nåt eget att tillföra?
          Nu återgår jag till solhörnan och kaffet, att sönerna ringer på morsdag får man se som en seger, Barndommens itutade: -det är bara komersiellt, har satt sina spår hos dem. Så jag köpte mig själv en ny solstol.
          wub.gif

--------------------
          ”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.”
          citat från "farmor Levengood"

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ingo
          Inlägg 01-06-2004, 12:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 723
          Medlem nr: 1 235

CITAT (Felix matte @ 31-05-2004, 21:17)
          CITAT (lenasch @ 31-05-2004, 19:34)
          meningen med livet är 42
          ? sååå nyfiken tongue.gif laugh.gif (för 2?)

Det kommer från "Liftarens guide till galaxen". Enligt den var det några hyperintelligenta varelser någonstans, någon gång i universum som ville ta ha svaret på "the ultimate question of life, the universe and everything" (jag har bara läst den på engelska), så de konstruerade en väldig superdator för att räkna ut det. Datorn funderade i några hundra år och spottade sedan ur sig svaret "42". Så...sedan återstod bara att ta reda på exakt vad frågan var, vilket upptar en stor del av "Liftarens"-böckerna.

En annan existensiell fundering ur samma böcker i min egen fria svenska översättning:
          "Det finns en teori som säger att om någon någonsin skulle komma på exaxt vad universum är till för och varför det skapades, så skulle det omedelbart försvinna och ersättas av någonting ännu mer bisarrt och oförklarligt.
          Det finns en annan teori som säger att detta redan har inträffat."

--------------------
          Hälsningar Ingo, zon III

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 04:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon