Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Snigelbebisar i krukan?
          TindraT
          Inlägg 02-07-2009, 12:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24
          Medlem nr: 24 224

Hej!

Igår omplanterade jag mina paprika- och chiliplantor. Då jag lyfte ur en chiliplatna ur krukan fick jag syn på en ca 5 mm lång, lite knubbig genomskinlig snigel/larv. Vid närmare besiktning upptäckte jag en till. Just den här chiliplantan har slokat lite på sistone, jag trodde det var chocken efter att ha fått flytta in i varmt växthus. Hur som helst tog jag kål på de små liven och planterade om plantan med jordklump och allt i större hink och in i växthuset igen. Det var sista plantan jag omplanterade så jag vet inte om de andra har likadana invånare... De slokar inte i alla fall.

Har två frågor? Vet någon vad det kan vara för snigel/larv? Vi har gott om mördarsniglar runtom men jag trodde de var bruna även som bebisar? Antar även att jag gjorde helt fel som planterade om och ställde in den i växthuset igen...?

Tacksam för svar!

/TindraT

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 09:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon