Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Varför trillar paprikablommorna av?!, Paprikablommornas skaft torkar ihop...
          krukan
          Inlägg 26-05-2004, 19:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 291
          Medlem nr: 3 641

Varför trillar blommorna av min paprika? Deras skaft torkar ihop vid basen ett par dagar efter de slagit ut och hela blomman med skaft och allt trillar av. På det viset kan det ju aldrig bli några frukter. Vad är det som händer?

De knoppar som inte slagit ut ser fina och välmående ut, plantorna är stora och fina (40-50 cm höga). Jag tycker själv att jag är duktig och låter inte jorden torka ut. Näring får de med jämna mellanrum. Men det är första gången jag odlar paprika (med frön från en röd konsum-paprika), så det kanske är något jag missat.

De står inomhus i söderfönster, men får komma ut på balkongen och lufta sig fina dagar. De står i stora krukor. Hoppas ni kan hjälpa mig, jag blir så ledsen om alla blommor ska gå detta öde till mötes.

--------------------
          zon 5, umeå

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          mute
          Inlägg 01-06-2004, 20:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 3 024

CITAT (ariana @ 31-05-2004, 23:56)
          Ja trodde att paprikor skulle trivas i växthuset är det fel
          har inte prövat förut

De flesta paprikor tycker om att växa i växthus. Se bara till att det inte blir för hett och fuktigt, vanlig ventilation räcker. Men odlar man paprika inomhus(eller i växthus också för den delen) så kan man ta ut och "lufta dem" sommartid, det är helt ok.

--------------------
          "The future is no longer what it used to be"

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 15-10-2025, 22:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon