Fenja jag kan hålla med dej till vissa delar. men tycker ändå att priset blir för högt om man tänjer på lagar så som du menar med tex trafikljus och röd gubbe, i Stockholmstrafiken så anväder inte många blinkers ska vi då ta bort den lagen osv.
Det blir ett mycke högt pris som vi alla ska betala, ja menar att dom flesta av oss har alkolister i våran bekantskapskrets många av dom kommer då att dö.
För mej blir det omöjligt att ha det så, jag har vikt hela mitt liv att bekämpa orättvisor och försvarat dom svaga.
Men jag skall åxå lägga till att när jag har jobbat i något u-land så har det slagit mej att många människor är lyckliga över att inte ha så många levnadsregler utan man lever för stunden och rycker på axlarna när det händer något tokigt.
Mvh Andersen.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|