Här har det börjat komma rejält med vatten också och SMHI har utfärdat klass-1 varning.
Inga större skador på växterna i trädgården ännu vad jag kunde se vid ronden jag gjorde ute alldeles nyss, annat än att vissa växter ligger längs marken av vattentyngden men det var väntat för de hade ju påannonserat skyfall. Glad är jag också att jag band upp tomaterna på friland häromdagen, annars hade de nog varit knäckta allesammans vid det här laget.
Längs vägarna har det varit en och annan trädvält i länet där jag bor har jag hört på nyheterna som orsakt lite störningar i trafiken. Var in till staden Gävle idag för besök på AF och där kunde man notera att vägbrunnarna inte hinner svälja vattenmängden så det är stora pölar längs vägarna.
Visst är det tråkigt när det formligen vräker ner men jag försöker se det positivt, det myckna regnandet borde vara positivt för kommande svampplockningssäsong.
Och var försiktiga ni som måste ut i trafiken. Omkörningar i hällregn är inte att rekommendera, sikten är dålig nog som det är ändå utan att man får upp extra vatten på rutan av förbipasserande.
--------------------
|