Ja jag vet precis vad du menar Irene L. Har själv artros i min högra höft som är framkallad av min reumatism.
Det som hjälper bäst för mig när jag har riktigt ont är min TENS apparat, har fått en till låns via min sjukgymnast och den är helt underbar vid sådana stunder men tyvärr fungerar ju inte tens behandling för alla.
Sen så är värme väldigt gott, dom få gånger jag har fått sådär jätteont innan jag fick min tens apparat så var det varmvattenflaskor, blötlagda handdukar värmda i micron, tigerbalsam och massage. Och så klart värktabletter, även fast jag försöker låta bli att äta mer än min dagliga dos. Men värken är ju egentligen inte det värsta tycker jag utan frustrationen att inte kunna röra mig som jag borde, Vid 26 borde man ju kunna vara ganska aktiv
Hoppas verkligen att dom ger dig något för värken eller remitterar dig till en sjukgymnast eller ja vad som helst som underlättar för dig. Om du inte har testat TENS så fråga läkaren om det, det kan ju kanske hjälpa och det är helt biverkningsfritt