CITAT (Ophelia @ 19-07-2009, 10:45)

Jag skulle personligen absolut inte slänga eller ge bort/sälja gamla fotoalbum som innehåller släktfoton.
Tycker det låter ganska bra att ta dit en värderingsman, vet ju aldrig vad det är för skatter som kanske hivas iväg. Kansske skulle det vara bra om du tog över detta om din syster nu håller på att braka samman. Då slipper hon ju arbetet för det måste ju kvitta om ni säljer (hon kanske får en slant) eller om ni slänger allt (ingen får något). Du kan ju säkert bidraga med möjligheten till att sälja på Loppis då du tycker det är roligt.
Väldigt smart det där med att fördela allt i kartonger. Börja med att skänk bort allt i tyg (kläder) då ni tycks vara överens om det. Det blir ju lite mindre att titta på. Gällande böcker så skulle jag ringa till ett antikvariat och höra lite, de kanske vill ha böckerna gratis för att sälja. Personligen tycker jag om att få köpa mig en roman eller så på ett billigt ställe a la Loppis eller Röda Korset. Äldre böcker som kanske har värde bör man låta antikvariatet titta på.
Hoppas det löser sig. Så dumt att kontakten ska brytas över en sådan här händelse. Livet är för kort. Man vet aldrig när man lämnar det och då är det försent och man får leva med allt det man inte tog tillvara på och sa till varandra.
Jag har verkligen försökt att säga till syrran att jag kan fixa allt så hon slipper då jag vet hur dåligt hon mår av allt. Men hon tror att jag ska lura henne på massa pengar.
Och det trots att jag sagt att all försäljning kommer att redovisas.
Det har varit spänt mellan oss i stort sett hela vårt liv så ibland känns det nästan som en befrielse om detta blir ett avslut.
Som fler påpekar så är ju fotoalbumen viktiga.
Mamma har Alzheimer och jag tror att vissa av albumen kommer hon ha glädje av i ett senare skede av hennes sjukdom. Även vissa äldre saker.
Jag kommer packa några lådor med äldre ting som jag vet att hon tycker om men inte saknar just nu.
Blir nog till att försöka hyra ett förråd.
CITAT (Chamomille @ 19-07-2009, 10:43)

Brukar inte Myrorna hämta saker

Ska kolla upp det och även Röda Korset.