Sådär, så var dagens första räd klar.
Idag har jag gallrat för full hals och det blir mer och mer trivsamt.
Gullriset är bort och rosorna blev helt okej. Och jag tror dom sitter bra också:

När blommar rosor egentligen? Jag har ju lite blommor, men kommer det fler?
Dessa blommor -

(bild 2)
- låg bredvid rosorna. Är det kanske rent av clematis?
Dom låg helt nersäckade och längst ner såg dom lite bruna ut. Jag hängde upp dom på en sån där liten grön stålhistoria. Finns det något hopp för dom och ska jag låta dom vara kvar? Dom hänger ju verkligen nu...
I detta hörn har jag sparat lite rullris, för det skulle bli så tomt där annars.

(bild 3)
Frågan är hur jag ska göra för att få lite mer liv där. Så jag undrar vad som kan tänkas passa bra där, som är lättskött?
Möjligen kanske en stor kruka skulle funka
Nu är det mycket frågor och funderingar, men jag har några blommor jag skulle vilja veta vad det är. Detta är någon slingerväxt som jag har i hörnet ovan. Verkar trivas väldigt bra:

(bild 4)
Denna svarta och så undrar jag när den kan tänkas blomma:

(bild 5)
och denna, som är lite matt grön. Just nu ser den rätt trist ut, så jag funderar på om jag ska göra mig av med den. Fast den kanske tar sig senare under sommaren?

(bild 6)
Och till sist... Hörnet där den sjätte bilden är (och mina förmodade clematis), kanske man skulle kunna göra roligare. Kanske någon lite större grön växt, som är lättskött där också. Någon som har något bra tips?

(bild 7)
Så, det var mycket på en gång... Men det känns jättekul nu och det känns som jag nu börjar kunna tänka framåt och inte bara gallra. Det känns skoj
Redigerat av Orfeus: 19-07-2009, 12:55