CITAT (Cathis @ 22-07-2009, 21:44)

Men livet blir ju inte fattigt om man möter människor på ett internetforum som sedan blir ens vänner i riktiga livet. Då blir ju internetforumet en viktig del av livet eftersom vännerna hittades där

Det verkar ju ändå som att en del här har svårt att förstå att inte Odla påverkar LIVET för alla här... Det ena behöver inte utesluta det andra, naturligtvis.
Jag kan ju däremot säja att INTERNET har påverkat mitt liv på flera sätt, under många år, eftersom jag uträttar många ärenden via nätet t ex betalar räkningar, har kontakt med olika instanster via meil, handlar via nätet, har fått kontakt med folk på olika vis osv... men Odla har ingen större betydelse i sig - folk kan jag få kontakt med på andra ställen på nätet (det finns massor av kontaktforum). Och mitt trädgårdsintresse är så grundmurat att det inte påverkas av just Odlas forum...
Odla är en del av mitt internetanvändande och ju mer tid jag har, dessto mer är jag inloggad här och tvärtom. Nu gjorde jag inte inlägget du svarade på, men jag höll med om det 'smörblomma' skrev och vill ge min syn på saken...