Det hela är väl en tolkningsfråga om vad man anser påverkar. En bok kan påverka en då man kan lära sig ett nytt uttryck, en film då man kan få kunskap om ex en plats så visst påverkar ett forum alla som är där om dom är aktiva men sen i vilken utsträckning och vad man anser "påverka livet" är väl väldigt olika. Allt i livet påverkar ju en även om man inte är medveten om det. Allt hänger ihop.
Själv så säger jag helt klart att det har påverkat mitt liv. Mitt växtintresse har blommat upp och jag har hittat massor av superbra information här, kunnat fråga om jag inte har hittat svaret någonstans, sett MASSOR av helt underbara bilder och skrattat gott många gånger. Internet i sig och vänner "online" har många gånger hjälpt mig genom riktigt svåra stunder, botat sömlöshet på natten och även lett mig in och ut ur en del förhållande som alla har varit lärorika. Internet har gett mig nya riktiga vänner jag annars aldrig hade träffat, livserfarenheter som har gjort att jag har lärt känna mig själv bättre. Och då har jag ändå "irl" vänner och familj som jag umgås regelbundet med.
--------------------
|