Ånej, försök inte. Jag fiskar inte, jag är ju själv en Ruda. Jag är fullkomligt ärlig och lever som jag lär. Varför köpa en massa dyra växter som kommer att kvävas av outrotligt ogräs? Jag tycker det är bättra att njuta av trädgården än att ligga och repa ogräs som ändå kommer att överleva. Ta en flukt på bilden nedan och på ett av mina projekt.
090712_4.jpg ( 65.84k )
Antal nedladdningar: 62Det är i utkanten av min tomt. Där det nysådda gräset finns fanns det tidigare något som kunde liknas med små ängar med gräs och allahanda örter, och en herrans massa kirskål. Så mycket att det spred sig över stigen och in i skogen till höger. Jag har försökt rensa för hand men det var meningslöst så för ett par år sen blev det Roundup. Först slagning med röjsågen så att alla vitsippsblad togs bort och en del andra vårväxter. Så fick det växa upp igen och sen sprutades det på kirskålen vilket medförde att allt dog, så mycket kirskål fanns det. Nu har jag hållit på några år och anser området vara så gott som kirsfritt, skulle det dyka upp något så blir det sprut igen, eller pensling. Dessutom tog jag bort ett stort lärkträd som stod i förgrunden till höger om stenen. Sen på med jord och gräsfrön. Nu gäller det att återskapa ängsfloran genom att hämta hit växter och frön.
Kvickroten i sin tur har sitt starkaste fäste bakom strutbräkena framför staketet. Där gjorde det inte så stor skada men har nu spridit sig in i trädgården. Om några veckor blir det stora sprutfesten där, jag slog området med röjsågen i helgen så jag väntar bara på att skiten skall växa upp igen. Det finns gott om kirskål där också, det blir två flugor på smällen.
CITAT (smuleborg @ 23-07-2009, 21:50)

Ja, vad ska man säga. I hans trädgård verkar det krylla av kirskål, kvickrot och annat som betecknas som svåra ogräs. Och mördarsniglar. Han sprutar vilt, och se!
Vad skall man säga, är förtal din bästa gren? Du har fel men det är nog meningslöst att försöka påpeka felen, dröm du.
Redigerat av Gossen Ruda: 23-07-2009, 21:04