Sedan de moderna dataväxlarnas och IT kulturens intåg tycker jag att telefonkultur och kundbemötande har försämrats avsevärt.
Jag har bekanta som skryter över att de bara har telefonen påslagen 2 timmar under dagen och sedan ställer in olika saker under dagens gång som att de är på lunch sitter i möte, är på kundbesök osv. Allt detta medan de lugnt sitter vid sitt skrivbord och jobbar.
Visst kan man behöva arbetsro ibland men att 75% av arbetstiden ha telefonen avslagen när man sitter på en myndighet, eller lönekontor eller annat företag tycker jag faktiskt är ett ofog.
Det är en annan sak om man informerar att man har telefontid mellan det och det klockslaget. Det jag menar är när man under ett företags eller myndighets öppettidet självsvåldigt gör sig oanträffbar.
Riktigt gräsligt tycker jag det är med firmor som säljer äver nätet endast kan nås via mail. Detär väl OK om man svarar på mailen men ifall man tar fjorton dagar på sig att svara så behöver man ju ine svara kunden alls.
Idag har jag varit med om en lång palaver med företag som gör sig oanträffbara när de vill. Jag fick intrycket att de ville blåsa en kund till mig på pengar. Antingen lyckades jag skrämma dom rejält eller så var detta ett av de mest vanskötta företag jag någonsin träffat på.
Är det jag som är gammalmodog eller har flera råkat på det här betendet?