CITAT (Gunilla T @ 24-07-2009, 10:31)

Vacker trädgård Ruda, gillar strutbräken där i bakgrunden. Jag känner inte alls igen mig i din beskrivning av evig ogräsrensning och jag har en stooor trädgård. Jag rensar ordentligt på våren och sedan är det bara lite småplock under sommaren. Denhär tiden på året är det knappt något ogräs alls.
Men när jag ser din bild så förstår jag att du har mycket jobb - du har många "gränser" och gångar som blir ett evigt arbete att hålla snyggt. Det finns faktiskt andra rationella lösningar än att spruta

Problemet är/var att jag övertog trädgården när min mamma dog 1986 och den var då kraftigt infekterad av kirskål mm. Hon hade handrensat men förlorat kampen. Efter en tid gjorde jag en storsatsning och grävde upp alla rabatter, handsanerade ALLA växter, maskinsållade jorden och återplanterade. Åtskilliga kubikmeter blev det men resultatet blev bra. Detta gick dock inte att praktisera överallt och nu har jag tagit mig an resten, givetvis den värsta biten. När jag väl har fått bort allt rotogräs tänker jag njuta av trädgården som pensionär.
PS. Gångarna är inget problem, klippning med gräsklippare några gånger per år bara.
Redigerat av Gossen Ruda: 24-07-2009, 09:44