Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Jordgetingbo i komposten - så det i dag när jag rörde om, Hur blir man av med det?
          Söttok06
          Inlägg 25-07-2009, 19:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

I dag när jag skulle röra om i min öppna kompost såg jag att det surrade små getingar ut och in på baksidan av den. Hörde med en annan person på koloniområdet som också haft det i sin kompost förut. Han hade kastat jord och täppt till hålet där.
          Jag är rädd att få en hel svärm efter mig med jordgetingar om jag förstör deras bo. Har hört att jordgetingar känns mer än en vanlig geting när de sticker eller biter.

Vad ska jag göra? Kan man ta vattenslangen och spruta? Har ingen lust att ha ett bo där som kanske bara blir större och större. Komposten är inte gammal, började i höstas. Det är både växtdelar, marsvinsavfall och hästgödsel.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bassam
          Inlägg 25-07-2009, 23:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 985
          Medlem nr: 12 723

HEJ , getingar äter insekter och de är inte farliga till växter , så jag tycker att det är bra om du kan behåller dom.

H:Bassam

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 18:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon