CITAT (MimE @ 04-06-2004, 16:10)
Själv jobbade jag med support och stängde i princip aldrig min telefon.
Jag sprang runt i huset, svarade "javisst ska jag hjälpa dig" och samlade på mig gula post-it lappar (det var inte ovanligt att det blev 10 lappar från det jag lämnade mitt skrivbord tills jag kom tillbaka).
Lunch åt jag kanske 5-10 gånger på ett halvår (då alltid i samband med möten), de andra dagarna köpte jag i bästa fall en macka som jag åt vid skrivbordet då jag använde "halvtimmes-knappen" (jovisst finns den - *23*...). Samtidigt knappade jag förtvivlat in nya önskade behörigheter m.m. på datorn.
Kan någon gissa vad detta ledde till?
Ni som gissade på den berömda "väggen" hade rätt.
Med facit i hand så skulle jag inte försökt göra 2 tjänster på mina 80%.
/Mimmi
...du också det verkar som att vi blir fler och fler.
Jag gjorde ungefär samma sak som dig, plus att jag jobbade över 1-2tim för att hinna med det som 15 min förmiddagsfika och 5-10min lunch förstörde.
Till slut gjorde jag så att jag kodade min telefon möte, tj. ärende m.m. bara för att hinna med, detta pga av att vi var 11 personer på supporten som skulle supporta 953 personer.
varav jag+2pers var ute hos användarna och gjorde direktjobbet m.m.
När det var som mest att göra hade vi 3 konstant 50 jobb i servicekön var plus att det kom in mellan 20-30 jobb var per dag, så det bidde lite mycket.
Det ledde sedemera till en ledsen familj samt ledsna vänner som märkte att jag "brände ljuset i bägge ändar".
Nu efter kraschen har jag efter samtal med en beteendevetare som tur är fattat att man inte kan hålla på så och har ett annat yrke då sannolikheten att jag orsakat svårare fysiska skador om jag fortsatt på mitt gamla jobb.