Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Semestertips!, Nederländerna, wow vilka trädgårdar!
          evarina
          Inlägg 04-06-2004, 18:27
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 428
          Medlem nr: 1 184

Hej hej!
          Var och hälsade på min kompis i Nederländerna förra helgen. Och jag säger bara vilka trädgårdar!! De är små, oftast inte mer än 10 kvadratmeter. Men vad de pysslar! Och vilka idéer de har! Jag gick nästan in i folk och kunde inte slita blicken från de små plättarna framför husen.

Dessutom har de otroligt bra cykelvägar där och eftersom det är så platt är det ett sant nöje att ta sig runt med cykel.

Så jag rekommenderar starkt att åka dit om man har möjligthet och cykla lite och titta lite på trädgårdar. Blomstermarknaden i Amsterdam är farligt för plånboken wub.gif

/E

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          evarina
          Inlägg 05-06-2004, 14:17
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 428
          Medlem nr: 1 184

Det är farligt för att det är så billigt (även om du måste se upp NOGA med ficktjuvar). Du får 50 tulpaner för 5 Euro (ca 50kr), Bonsaiträd kostar 50kr (de minsta), frön kostar mindre än ½ priset jämfört med Sverige. Och vi ska inte tala om lökar. (Fast jag vet inte hur det är med lökar och olika sjukdomar i olika länder).

Trots detta tror jag inte att det är värt att bara åka dit för att köpa växter. Man bör passa på att se sig lite om samtidigt för att få valuta för "respengarna".
          (Men bara i Amsterdam finns många sevärdheter om man vill åka över en helg).
          /E

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 01:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon