Har precis fått veta att min svärson, som är född med s k klumpfot och opererad ett otal gånger i livet från det han var nyfödd, har fått kalla handen från FK - han har varit sjukskriven några månader eftersom han haft så fruktansvärt ont, men FK säjer att han kan jobba och han får inte ett öre för den tid han varit sjukskriven. Han kan inte jobba heltid som det är nu, har periodvis gått på starka värktabletter för att öht stå ut och kan då inte köra bil såklart. Dålig sömn pga värken, allmänt dåligt välmående pga tabletterna som han mår dåligt av plus all ångest över hur det ska bli. Det finns inget att göra heller eftersom problemen kommer från all ärrvävnad som bildats efter alla op - han går hos sjukgymnast och får akupuntur som verkar hjälpa något, men att jobba heltid är faktiskt i princip omöjligt. Dessutom har han fått andra uppgifter som inte alls stämmer med det jobb han tog just pga att han varit sjukskriven ett tag. De nya arbetsuppgifterna orkar han egentligen inte med, eftersom det innebär en massa stående och gående.
Så här kan man snacka om eländes elände!! Och så då FK som vägrar att godkänna hans sjukskrivning... Kan man starta ett uppror mot FK's regler??? Det måste ju finnas fler i samma sits som min svärson.
--------------------
Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt!Min hemsida
|