Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ginkgo sticklingar
          Jordgubben (°_°)
          Inlägg 03-08-2009, 18:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 43
          Medlem nr: 24 499

Jag har ett ensamt ginkgoträd som är planterat på friland och jag tyckte att det skulle vara kul att ha några andra små ginkgosar :D.
          Jag har köpt rotningshormon på impecta så det skulle gro snabbare.
          Men jag vet inte om man ska ta enstaka blad eller bladbuketter (jag tro i alla fall det heter så?).

P.S. När på hösten tappar ginkgon löven?

Tack på förhand
          /Jordgubben (°_°)/

--------------------
          Det starkaste trädet i skogen är inte det som är skyddad från stormar och gömt från solen. Det är det trädet som står i det fria där det är tvunget att kämpa för sin existens mot vind, regn och brännande sol.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          MariaS
          Inlägg 03-08-2009, 19:40
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 12 573
          Medlem nr: 2 930

Det är inga blad! det är barr biggrin.gif Man kan inte sätta barren som sticklingar, utan då får man klippa av skott från ett träd, som man sätter i gödslad torv uppblandad med sand.

Sen är det som med andra vedartade sticklingar, de mår bäst nedgrävda djupt i en skyddad rabatt och övertäckt med löv eller liknande. Sen ska de stå där till våren innan man kan se om de tagit sig.

Gingko är inte lätt att rota, inte ens med hormoner. Då är det betydligt lättare att dra upp en ny gingko som frö.

Citera
          Piccante
          Inlägg 03-08-2009, 20:23
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (MariaS @ 03-08-2009, 20:40) *
          Det är inga blad! det är barr biggrin.gif Man kan inte sätta barren som sticklingar, utan då får man klippa av skott från ett träd, som man sätter i gödslad torv uppblandad med sand.

Sen är det som med andra vedartade sticklingar, de mår bäst nedgrävda djupt i en skyddad rabatt och övertäckt med löv eller liknande. Sen ska de stå där till våren innan man kan se om de tagit sig.

Gingko är inte lätt att rota, inte ens med hormoner. Då är det betydligt lättare att dra upp en ny gingko som frö.

Ginkgo har blad, det är ingen barrväxt.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 23:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon