Det finns ju så många fina gallicor... Inte konstigt att de ständigt nästlar sig in. Dock, min Le Rosier Eveque som införskaffades förra hösten överlevde inte vintern, snyft, hulk & buhu.
Kajsa, hur är dina Salet och Little Gem? Är de huvudsakligen så friska som de ser ut på dina bilder? Jag har en bunke Communis som alltid ser förskräckliga ut på eftersäsongen, men rosorna och doften är suveräna, samt naturligtvis även mossans underbart friska doft av kåda. Är Little Gem remonterande?
15-20 skottkärror, det är ju gigantiska mängder... Hur i hela friden kan du få ut det av en normalstor villatomt? Jag har en komposthög som har fyllts på under 9 år, och alltså aldrig tömts, men den skulle inte ge mer än ca 10 kärror.
Duchesse de Rohan, visst är hon ljuvlig? Fantastiskt starkdoftande blommor. Den och Yolande de Aragon är jag direkt beredd att utse till bästa köp redan efter (under!) första säsongen.

Oj, oj, oj, begriper inte varför jag inte köpt dem innan? Jag utsåg ju dem, med Yolande i spetsen, till de mest väl- och starkdoftande rosorna vid mitt allra första besök i Fredriksdal.

Och Yolandens snudd på knytnävsstora knoppar, otroligt läckra.
Duchesse de Rohan
Duchesse_de_Rohan1.JPG ( 89.77k )
Antal nedladdningar: 57Yolande de Aragon
Yolande_de_Aragon1.JPG ( 92.98k )
Antal nedladdningar: 53Humlorna gillar också Yolanden
Humla_i_Yolanden1.JPG ( 93.44k )
Antal nedladdningar: 42Ja, nu är det liljetid.

De för ros-osets stafettpinne vidare med lilje-os. En pust om hörnet här, och en pust om hörnet där.
Muscadet
Muscadet1.JPG ( 81.55k )
Antal nedladdningar: 53/S