Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> arbetslös 2009?, startar en ny tråd om detta
          tomba
          Inlägg 12-08-2009, 10:23
          Länk hit: #1

Gäster

hej på er odlaiter. började läsa den gamla milslånga tråden om arbetslöshet. tänkte att man kunde dra igång en ny det är ju högaktuellt -cry-.gif crying.gif
          själv hänger jag i det sista strået på nuvarande jobbet. Jag har jobbat som ett djur i många år här och flyttats från uppgift till uppgift och snällt lärt mej allt det nya. Med den påföljd att huvet, kroppen och snart också humöret är slut. nu är pengarna snart slut i firman (illa skött) och vi anställda väntar bara att nyckeln inte passar i låset ngn morgon unsure.gif . D känns lite jobbigt just nu. Men snart är det höst och vinter nuke.gif sick.gif no.gif ranting.gif rotfl.gif
          Ni som är i samma eller värre situation, skriv av er lite här.
          Jag vill rikta en vädjan till er med stadiga arbeten (om sådana finns) ge gärna tips på "lediga" jobb i er firma som inte annonserats ut. många arbetsgivare skulle ju gärna anställa ngn bara de hittar den rätta.
          vad vore livet utan växter och grönt thanks.gif
          kämpa på

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          tomba
          Inlägg 13-08-2009, 09:40
          Länk hit: #2

Gäster

jag hade väl på känn att jag inte är ensam kompiskram.gif
          jag är väl något av en "yrkesarbetslös" jag har jobbat på en massa olika ställen under åren, men har inte klarat av flera av dem pga. hälsan. sen har det ju varit konjunkturer, eller andra missförhållanden.... crazy.gif .
          Jag har gjort det till ett "halvtidsarbete" att söka arbete (för dyrt med "heltid" g.gif ), jag brukar besöka olika (läs alla) firmor, presentera mej och tala om att jag söker jobb, om det sen visar sej behöva bokas en tid gör jag det på ort och ställe. sen går jag tillbaka eller ringer om ca. en månad för att "kort" höra om det dykt upp något, och igen efter ca 2 mån, på så sätt fastnar man i sinnet hos den som besätter arbetsplatserna. (till sist kan det bli en anställning bara för att de ska slippa telefonsamtalen whistling.gif ) har ännu inte varit arbetslös längre än ca. 3 månader i stöten. och det är ju överkomligt. Det viktigaste av allt är nog att inte sätta sej ner och vänta på något, utan att vara aktiv. Det är bäst för självkänslan har jag märkt. framförallt tänk positivt kompiskram.gif besök biblioteket och läs boken som du alltid velat läsa, förkovra dej med kurser som kan ge dej bättre utgångsläge på arbetsmarknaden osv (nej jag jobbar inte på arbetsförnedringen rotfl.gif ) men jag sökte jobb också där... giggle.gif men hör och häpna jag hade inte rätt utbildning fear.gif -fear-.gif rotfl.gif
          kämpa på de lönar sej. tummenupp.gif

och ni som har jobb, tipsa oss om eventuella dolda jobb. de räcker ju egentligen med en www. adress 000.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 16:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon