CITAT
Ang. Fenjas inlägg: det finns flera nya forskarrapporter om att barn ska ha hudsjur och inte skyddas hysterisk mot all "smuts" när de är små, för det skyddar mot framtida allergier att de vänjer sig redan som små.
Precis vad jag alltid har ansett/trott! Kul att nån har forskat på det också.
CITAT
Klart du ska kanin skrev Cassiopeia. Jag säger raka motsatsen efter ca 10 års kaninliv. Kanin kräver skötsel o mer arbete än man tror så tänk efter nogrannt.
Jag har också tio års kaninliv bakom ryggen

men så himla betungande är det ju inte. Beror väl mycket på hur många man har. Som mest hade jag tjugo kaniner, många av dem var angoror som skulle klippas regelbundet, så visst var det en del jobb med dem. Nu har jag bara en kanin och det arbete den kräver märks knappt.
CITAT
Kaniner äter inte upp trädgården eller smaskar i sig från rabatterna. Det är att vara hysteriskt orolig för sina rabatter. De mår bäst av kaninfoder och en och annan frukt och ev det gräs eller blad de mumsar i sig på sin väg ute. En och annan smultron/jordgubbsplanta kan bli av med ett blad och det syns inte, det kommer många många nya.
Det värsta är inte att de äter ur rabatterna, för det märks ju knappt. Det värsta är att de
Gräver! Håll dem i en betesbur!