Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tack för idag Nina & A-K!, ...det blev en heldag minsann!
          Christina i Taxi...
          Inlägg 15-08-2009, 16:42
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Det blev en perfekt dag på Löta - jag köpte inget men njöt av alla rosor!
          Anna-Karin & Nina var forumistsällskap och som vanligt är det hur enkelt som helst att bli bekant med forumister på en gång yes.gif
          Det känns alltid som om man känt varann i flera år!

Några bilder:

Bifogad fil  DSCN5074.JPG ( 119.76k ) Antal nedladdningar: 39

Anna-Karin tar sats inför alla rosor som ska studeras

Bifogad fil  DSCN5100.JPG ( 115.45k ) Antal nedladdningar: 33

Bifogad fil  DSCN5094.JPG ( 125.15k ) Antal nedladdningar: 34

Bifogad fil  DSCN5092.JPG ( 120.66k ) Antal nedladdningar: 40

Bifogad fil  DSCN5108.JPG ( 112.27k ) Antal nedladdningar: 37

Bifogad fil  DSCN5109.JPG ( 119.24k ) Antal nedladdningar: 33

Den här 'Softly softly' måste jag nog ha vid tillfälle.....

Bifogad fil  softly_softly.jpg ( 76.6k ) Antal nedladdningar: 36

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          AK i Sura
          Inlägg 15-08-2009, 21:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 137
          Medlem nr: 25 023

Tack från mig också! Gud en sådan härlig dag och till och med vädret var perfekt. Christina var minsann inte så svårflirtad när det gällde lyxrosor och jag ser fram emot våren när hon ska inreda sin rabatt med härliga Tehybrider.
          Jag hade ju egentlige köpförbud men redan när vi bestämde träffen på Löta så insåg jag att jag borde få unna mig max två nya rosor. Valet blev inte lätt suck suck det finns ju så mycket fint på Löta. Jag visste faktiskt inte exakt vad jag var ute efter så faktum äratt kvalitén på rosorna fick bestämma vad det skulle bli och hem åkte jag med två Canadensare!
          Precis som Nina föll jag för Prarie Joy, en bedårande ljusrosa skapelse och exemplaren var fantastiska. Sedan blev det en klätterros, Jolly Dancer, men den hamnade inte i den rabatt jag tänkt från början men platsen jag satte den på blir perfekt. Oh vilket läckert exemålar jag fick tag i.
          Jag nöjde mig förstås inte bara med löta trots att vi var där nästan fem timmar, på vägen hem blev det ett kort besök på Åsby och en clematis för halva priset. Nu är så väl rosor som clematis på plats i rabatterna och det ska bli kul att se hur de utvecklas.
          Även jag hade kameran med så här kommer ett gäng bilder.
          Bifogad fil  090815christinakanner.jpg ( 110.24k ) Antal nedladdningar: 32

Christina nöjer sig inte med att titta och lukta, hon känner sig fram också. Skule tro att det står en Compassion hos henne nästa vår!

Bifogad fil  090815HCAndersen.jpg ( 125.36k ) Antal nedladdningar: 27

Specialbild till Fry med hundratals HC Andersen, vi tänkte på dig när vi stod där mitt ibland dem!

Bifogad fil  090815etude.jpg ( 123.92k ) Antal nedladdningar: 29

Läckra exemplar av Etude (klätteros)

Bifogad fil  090815prariejoy.jpg ( 110.64k ) Antal nedladdningar: 30

Min Prarie Joy känner jag mig väldigt nöjd med och den blev ursnygg ihop med lammöron

Bifogad fil  090815kronprincessmary.jpg ( 100.41k ) Antal nedladdningar: 29

Kronprincess Mary måste jag ha någon gång. Knopparna är så utsökta och doften helt fantastisk

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 12:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon