Åhh, vad roligt att du oxå lade upp bilder. Jag får vekligen tacka och njuta när jag ser dem
Japp, jag sådde allt i pluggboxen i början. Men majsen har ju enorma frön i förhållande til chilin så majsen kom ju upp säkert en vecka tidigare.. men det var bara att putta upp just dem plantorna och plantera den.
Så det var inga problem alls!

Jag köpte alla mina fröer på plantagen och någon handelsträdgård. Hur gjorde du? Var köpte du dina fröer och hur drev du upp dem?
Jag bor i en liten håla som heter lindome strax söder om Göteborg. Imellan gbg och Kungsbacka kan man säga. Men det gick alldeles utmärkt att odla majsen i växthuset ända tills den slog i taket

Måste bara säga att stammen på majsen övergick från stam till något ännu tjockare! HAR ALDRIG SKÅDAT SÅ STOR OCH STARK MAJS! (ok, jag har aldrig odlat det innan heller men på dem man har sett som har odlat på fri land går inte att jämföra!) Mina största har 2 majskolvar per stamm, riktigt stora som du ser på bilden!
*stolt*
Var nere i skåne och hittade ett packet med majs som hade kommit upp (8st, ca 40 cm höga) för 20 kr!
Dem planterade jag på friland men dem blev ganske ynkliga fast det berodde nog på deras förkultivering.
Majsen var otroligt god! Sockermajs. Den var söt som socker
Jag delade den i en massa bitar och kokade hälften i ca 2 min och hälften i 8 men jag måste säga att denvar bäst när den bara var kokad i 2 min!
Jag hade en gurka som skulle vara resistent mot mjöldagg men istället fick jag stamröta pga att jag vattnade för nära stammen... Nybörjarfel.

Läste senare att det bästa är att h kvar den i krukan och bara skära av bottnen och sedan bara sätta den bottenlösa krukan på marken där su ska ha den och sedan bara vattna på marken där den står. Detsamma gäller för allt som kan få stamröta
Bra tips!Har även en busktomat som blev så tung så den knäcktes. Jag måste säga att melonerna har tagit alllt mitt intresse! För det är ju sååå ROLIGT! =D
Det var en rikigt kraftig gurka du hade! Ska köpa en fröpåse med 100% femenina gurkfrö från impecta nästa år.
Köpte en påse jordnöttsfrön från impecta.se Och en av dem har hittils kommit upp! Det är en växt att rekomendera! Snabbväxande, god (förhoppningsvis), bladen stängersig på kvällen och det känns som den lever när den i princip rör på sig
Vad odlar du mer i växthuset och var bor du ? Tankar på vad du ska odla nästa år?
Ha d fint!! //Anton
Ps. Tror jag ska skörda min första melon nu någon da =D