CITAT (flaxss @ 22-08-2009, 18:57)

beskär veck stumpen strax ovanför sista grenen. den skadade stumpen har du ingen användning för och trädet kommer lättar att bilda kallus och läka om du gör ett ''snyggt'' sår.
Ska fixa till stumpen mer, lite svårt att komma åt med sågen bara. Men jag undrar lite mer om uppbindningen. Jag var ute idag och kikade och försökte pressa den översta grenen mot "mitten". Men är så rädd för att bryta av den. Förstår inte riktigt hur jag ska kunna vinkla den uppåt? Var inne på Plantagen och rådfrågade lite...Hon tipsade mig om att kapa bort alla "vattenskott" utom det som sitter allra längst ut på den aktuella grenen och sen böja upp mot en stör. Men när jag provböjde så rörde den sig ju inte alls, sitter som berget och jag är livrädd för att den ska gå av...hmmm.
Sen hade vi lite funderingar om huruvida jag ska sätta stören bredvid den aktuella grenen eller inte. Beroende på vindläge tyckte hon. Hmmm igen. Sen tyckte hon absolut(merförsäljning eller?) att jag skulle köpa ngt dyrt medel och kleta på "stumpen). Behövs det verkligen?
Tack alla för ert stöd!