Kanske bättre om den får vara innekatt fram till våren tycker jag. Den får ju ändå vara inne ett tag i början och om den sen måste vara inne hela vintern är det kanske lite taskigt att släppa ut den en kort period under hösten. Många tycker att man inte ska ersätta ett djur med ett annat, och det är ju upp till var och en. Men jag tycker inte alls att man ersätter. Det är en ny individ att älska på ett nytt sätt, och för mig hjälper det mot sorgen om man har någon att ta hand om. Det innebär inte på något sätt att man kommer över förlusten av en viss individ.
Sen är det en annan sak: Jag tycker det är fel att stödja folk som inte kan/vill kastrera sina katter genom att köpa kattungar av dem. Det finns tusentals katter överallt som söker hem och som avlivas för att de är oönskade. Om inte de som producerar kattungar upplever att det är svårt att bli av med dem så slutar de aldrig producera ännu fler och katthemmen blir om möjligt ännu överfullare. Vill ni gärna ha en kattunge så finns det det också på katthemmen, annars väntar många, många vuxna katter på ett eget hem.