Jo, jag bor i samma radhusområde..... Får rapportera över tid hur det växer till sig.-......!
Kostade alltsammans 70 000? Vi lade en gång av storgatsten från framsidan runt baksidan, som anslöt till baksidans trädäck. Gången breddade ut sig på gaveln (där vi har kvällssol om sommaren) till en sittyta som är ganska stor (se mitt album). Detta kostade 25 000, men då gjorde de ett ruskigt proffsigt jobb, grävde bort gräsmattan snyggt och vek upp liksom, och grävde djupt ner för ett bra underlag. Sedan vek de tillbaka gräsmattan igen. Så nog lät 70 000 som ganska dyrt, om det som ingick var stenläggning, plus växter, arbetskraft och de växtstöd hon fick. Fick hon nya utemöbler också?
Men, men! Jag skulle vilja ha stenlagt helt och hållet i vår lilla trädgård, bortsett från odlingsytor. Vid nästan varje hus här i området finns en stor allmänning för barnen att tumla runt på. Vår gräsmatta är så sliten att den inte ens nu så här på försommaren är grön och fin................ Slitaget på en gräsmatta som är liten är enormt mycket större då man alltid går på samma ställe!