Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Citrusträd, Hur vinterförvaras dom?
          CeciliaR
          Inlägg 02-09-2009, 09:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 157
          Medlem nr: 12 378

Det här forumet är verkligen helt underbart smile.gif Fullt av kunskap, humor, hjälpsamhet och inspiration. Jag blir rent gråtfärdig av alla bilder här inne, vilka vackra odlingar och växthus smile.gif Jag undrar hur man sköter citrusträd på vintern. Jag har inget växthus än men jag undrar om de kan må bra i växthus över vintern om det är uppvärmt så det ligger på några plusgrader? Vad händer med apelsinträd vars frukt mognar i februari i så fall? Borde jag förvara dem inne i huset istället och hur förvarar jag dem bäst inomhus vintertid tills jag byggt mitt växthus? Jag blev så inspirerad av den engelska försäljare av fikonträd som Flaxss länkade till att jag också tänkte beställa några citrusträd därifrån. Tacksam för all hjälp!

Edit: Stavat Flaxss rätt.

Redigerat av CeciliaR: 02-09-2009, 10:43

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          CeciliaR
          Inlägg 02-09-2009, 10:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 157
          Medlem nr: 12 378

Tack så mycket ni båda, då vet jag att de kan klara sig både i växthus och inomhus vid behov smile.gif Tack för länken till din sida också Flaxss smile.gif

CITAT
          Utöver citrusarna, har jag: Passifloror, ingefära, guava, avocado, kaki, eucalyptusar, egen stickling på camelia, stora agave, väderkvarnspalm, ardisia och några köttätande växter som inte tål frost.

Min egen lilla djungel inpressad på 10m2

Låter underbart smile.gif Fast köttätande växter vet jag inte om jag skulle vilja ha, det enda som dyker upp i mitt huvud när jag läser det är det där klickljudet från "triffiderna anfaller" eller vad den nu hette den där gamla filmen. Men jag antar att du inte är utrustad med hagelbössa och nerver på helspänn när du besöker dina blink.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 15:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon