Tro mig!!! Det här kommer att bli en följetong i media! I palliativ vård i Gävleborg ska patienten följa den gängse gången! Smärtor= morfin, vill patienten sova= Imovane, Dormicum, illamående= Haldol, Primperan, Dridol, Zofran, alla medel sätts in, bara att skriva ut recept i lagom mängd och vänta på att patienten ska dö inom rimlig tid, utan att påfresta vårdpersonalen för mycket. Ta för all del inte hänsyn till de blodprover som visar ett Natriumvärde som ligger långt under lägstavärdet 137. (vid värden under 130 mår man mycket dåligt, och med ett PTC-drän kan flödena ut vara alltför stora, med uttorkning och elektrolytförluster som följd, speciellt om man är diabetiker) Jag väntar fortfarande på att den Läkare som är ansvarig i det palliativa teamet ska imponera på oss!!! Det kan inte vara meningen att jag ska snabbplugga till läkare för att min man är sjuk och vill vårdas hemma. Jag vet att jag sticker ut hakan, men i det här fallet har så många missar gjorts, som måste lyftas fram. Fast det beror också på den situation som politikerna skapat! Akutmottagning i Söderhamn, Akutsjukhus/ Kirurgi i Hudiksvall, Onkologi i Gävle! Vem/ vilken läkare tar då helhetsansvaret för patienten?
--------------------
Qui me amat, amat et canem meum.
|