Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Måste man ha grus under jorden?, även om man inte ska isolera och lägga plattor?
          Nanna70
          Inlägg 04-09-2009, 11:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 17
          Medlem nr: 25 699

Hej!

Jag ska gräva grunden till ett 6,2 kvm glasväxthus och tänker då gräva ur hela ytan ca. 50 cm djupt.
          Därefter gjuter jag plintar i hörnen samt en extra i varje långsida. På plintarna sätter jag fast en ram i tryckinpregnerat trä (för extra höjd). Sen sockeln och själva växthuset på det.
          Det jag undrar är, måste man lägga i ett lager grus i botten under själva matjorden? Jag ska odla i jordbäddar och inte ha isolering. Sen har jag läst i en västhusbok att man kan köpa färdiggjutna plintar som man bara sätter ner i hörnen i ett lager singel. Känner någon igen detta?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anja Danmark
          Inlägg 06-09-2009, 22:02
          Länk hit: #2

Gäster

Hej Nanna -

det er bare oliebehandlet fyrretræ. Jeg købte en masse sandkasser meget billigt og har brugt dem både her og i køkkenhaven. På indersiden har jeg bassinfolie, som jeg håber vil forlænge træets levetid et stykke tid, og så må jeg jo finde på noget nyt, når det ikke kan mere...

Men jeg regner da med en 7-8 år i hvert fald, så vi må jo se, om jeg får ret!

mvh
          Anja

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 17:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon