CITAT (Miro @ 28-08-2009, 13:48)

Jag var kanske lite otydlig. Jag menar att man inte får köpa kattungen och ha den ensam, dvs har man inte katt sedan tidigare måste man skaffa 2. har man redan en kompis åt bebben går det naturligtvis bra.
Detta gäller som sagt mer seriöst folk. katter för 100 spänn på blocket räknas nog inte hit. Men stockholms katthem säljer aldrig "ensamma" kattungar eller hur man nu ska säga
Och nu måste jag nog protestera, jag anser mej vara en seriös uppfödare , men jag kräver varesej att mina kattungeköpare köper 2 katter eller att dom redan har en katt innan.
Det jag kräver är att köparen är medveten om att katten kanske kommer visa att den inte trivs som ensamkatt och att dom då kan tänka sej att skaffa ytterligare en katt.
Jag skulle med andra ord inte sälja till en familj som med bestämdhet säger att dom aldrig i livet vill ha mer än en katt. Där är begränsningen.
Sen vet jag att vissa katthem inte säljer ensamkatter, vilket jag tycker är vansinnigt, om katten trivs ensam beror på katten men också på hemmet den kommer till.
Om du TS kan tänka dej en vuxen omplaceringskatt kan du höra av dej till mej, jag kanske har ett förslag :-)