Min undulat var oerhört tam och fortsatte vara det trots damsällskap! Undulathonorna var bara annat sällskap, det var fortfarande roligt med matte, gosedjur, tofflor och allt annat...men som sagt var, han hade blivit felpräglad trots undulater i samma hus. Han besteg precis allt UTOM sina honor *suck* försökte till och med charma in sig hos nymfparakiterna.
En av mina undulater på senare år (som tyvärr dog ung...) var sådär härligt tam. Hade honom ensam i ca två månader innan jag skaffade en jämnårig hona till honom. Hon (som jag fortfarande har kvar) var inte precis tam, men följde efter min hane överallt. Alltså satt båda ofta hos matte eller husse (och alla gäster). Gjorde flygräder i hela huset, hittade på rackartyg, kort sagt stormtrivdes. Sedan dog han och honan blev anti allt och alla...skaffade ett nytt litet pyre efter ett halvår och han var gullig i två veckor, sedan gjorde han som honan och sket fullständigt i matte. Numera är båda rätt trista ur den synvinkeln att ingen är handtam längre, men man får förstås bjuda på sallad och annat gott direkt ur handen - alltid något.