CITAT (Nauti @ 12-09-2009, 07:27)

För det första låter det av titeln som att det är okej att behandla djur sämre än människor. Våran djursyn spelgas väldigt ofta i vårat tal. Där många helt omedvetet klassificerar djur som mindre värda.
För det andra så är det nog inte jämförbart. Djuren kan transporteras i flera dygn utan att få lämna det trånga utrymme de står inträngda med andra djur i. En hel del djur skadas och en del dör i transporterna, även inom EU.
Att du jämför en tolv mils taxiresa på kvällen med djurtransporter är bara sjukt. Hade du jämfört det med transport av judar till fånglägren hade det varit en mer riktig jämförelse. Nu har det här inte så mycket med ämnet att göra men jag kan inte låta bli att reagera när folk skriver på det här viset.
Nu var det inte min mening att förringa djuren... har själv vuxit upp på bondgård med mjölkkor och slaktdjur.
Min åsikt är att både djur och människor ska behandlas med respekt ... därav rubriken, som jag nu ser, kan missförstås... och det ber jag om uirsäkt för.
Vi (min egen fam) har haft hund, katt, fåglar, fiskar ... och jag lovar att alla har haft det bra.
CITAT (Huggorm @ 12-09-2009, 08:08)

Folk kan sitta och se svältande barn, bortsprängda ben och lemlästade krigsoffer på TV utan att reagera, men sedan visar dom bilder från en hönsfarm och då rör folk upp himmel och helvete.
Klippte i ditt inlägg.
Där har du absolut en poäng.