CITAT (Huggorm @ 16-09-2009, 11:36)

Här är det kaos i vården, eftersom dom försöker samarbeta mellan två lasarett som ligger 3-4 mil ifrån varandra. Eller samarbeta är väll fel ord, trollhättan vill roffa åt sig även sjukvården efter att ha tagit över högskolan. Akuten är redan flyttad, och en del andra avdelningar är flyttade eller skall flyttas. Resultatet är skytteltrafik med patienter mellan lasaretten, i ambulans i tät trafik eller helikopter. Allt för att spara pengar, men resultatet är ökade kostnader och ökat lidande för dom sjuka

Där ser man, det kanske inte är det bästa att ha för många sjukhus då. Här finns närmaste sjukhus i Sunderbyn och dit får patienter från Piteå och omnejd åka ifall det är fullt här. Inte annars. Vi har ALDRIG någon i korridoren, vår policy tillåter inga överbeläggningar. Blir det kris får vi lugnt o stilla flytta patienter inom sjukhusets avdelningar, t.ex från IVA till vårdavdelning ifall det är någon som är tillräckligt pigg. Annars blir det Sunderbyn. Inget kaos här inte.
CITAT (*Stintan* @ 16-09-2009, 11:37)

Med tanke på bl.a. den tråd Netha skapade häromdan angående hur en del behandlas i vården så har jag lite svårt att tro på det du säger. Men man kanske måste vara patient för att kunna se och förstå hur illa det är.
Om jag minns rätt så handlade det Netha berättade om att en person skickats hem efter dialys. Går man på dialys så handlar det om ca 3 ggr i veckan på dialysenheten. Skulle man stanna kvar o rehabiliteras efter varje gång så skulle det betyda att man var hospitaliserad för jämnan. Det är lätt att förfasa sig över saker som man läser o inte är helt insatt i. det förstår jag.