Praktiskt tips!
OM det skall gjutas lite större mängder så blir stora cementhinkar tunga att bära... (svintunga faktiskt)
Har själv blandat i skottkärran. Den rymmer mycket och det är "hyfsat" lätt att tömm ur den i röret. Använde en gammal skyffel att röra med.
Om du skall sätta stolpskor i betongen skulle jag vilja rekomendera att montera stolpskon på en regel eller bräda. Själv missade jag det när jag gjöt för staket. Om skon är rak och regeln inte riktigt passar - går det inte att justera skon. Men om regeln är rak och skon sitter snett i betongen - har det ingen betydelse. Det är ju regeln som skall vara rak.
Se till att stolskon kommer ner ordentligt i betingen (skulle jag göra om mina skulle jag använda 2 plattjärn med hål att montera på bägge sidor om regeln. Enklare att får stabilt. På någon stolpe i mitt staket sticker inte stolpskon ner tillräckligt djupt - vilket gör att bara den del av kon som serut som ett armeringsjärn ligger i betongen. Man måste få ner Y-formen så att delningen kommer under ytan.
Mvh
Anton - den som slarvar får göra om ... fråga mig!