Varför skulle man ens bry sig? Man är väl där för att handla? Jag går dit, plockar på mig varor, lägger upp dem på ett band, betalar och går hem. Det kvittar då helt och hållet för min del ifall personen i kassan hälsar eller inte

Det är skillnad om man behöver hjälp med någonting och inte får det, men att betala i kassan är ju bara en rutingrej. Allting sköts automatiskt, bara det att det är en människa som gör det. Jag tror inte man känner sig tvungen att vara trevlig och bemöta varenda person rätt när man möter flera hundra varje dag. Det är klart att det är skillnad på ett litet ställe. De är mer rädda om sina kunder, på ett större ställe kvittar det om ni slutar gå dit bara för att personen i kassan inte ler och är trevlig.
Sedan finns det ju många anledningar till att de som sitter i kassan inte har någon lust att vara glada och trevliga, de kan ju t.ex. ha en dålig dag precis som Monica. Dessutom var det på Willys, hur många är det som faktiskt vill jobba i kassan i en lågprisaffärskedja? Jag skulle då bli bitter varenda dag jag gick till jobbet och inte ha någon större lust att vara trevlig