Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> rabattförslag
          Lindbergskan
          Inlägg 20-09-2009, 09:14
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 10 861

Jag skall bege mig till plantskolan i början på veckan och inhandla växter till min nygjorda rabatt på husets norrsida, ca 8 m lång. Tänlkte mig Asilbe i någon stark rosa/ lila färg, vita löjtnantshjärta och Funkior av något slag(kanske flera olika sorter). Är det någon som vill hjälpa mig med förslag på sorter och hur tätt jag i så fall skall plantera dom. Rabatten är ca 90 cm bred. Dessutom får jag hoppas att det finns gott om växter kvar i affären, känns så utplockat på hösten, anske ni har något bra förslag på bra plantskola i Göteborgsområdet?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          flouee
          Inlägg 20-09-2009, 09:56
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 418
          Medlem nr: 24 643

Plantagen har 50% på perenner så du kan ju titta in där. Annars tror jag folk brukar rekommendera en plantskola ut mot Kungälv (?), fast där har jag aldrig varit själv. (Själv var jag på Rångedala utanför Borås i fredags och de hade också 50% på perenner!)

Jag har själv köpt en hel del astilbe nu i veckorna, men har valt lite olika färger. 'Fanal' - en röd variant har jag hört mkt om, så den blev det bland annat. Jag tror det kan vara svårt att ha för specifika krav just nu, iom att alla sorter inte finns kvar, men jag har sett många lila och rosa varianter iaf. Det bästa kanske är att åka till plantskolan, se vad de har och be om hjälp på plats vad? smile.gif

--------------------
          Villa i Göteborg (zon 2)

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 07:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon