CITAT (Nauti @ 22-09-2009, 06:11)

Det här är katastrof, men när värre saker görs i vetenskapens namn i form av all djurförsök, då reagerar ni inte ens? Hur tänker ni egentligen? Flera hundra individer dör varje dag genom plågsamma experiment i klass med det här. Det kanske också är någonting ni borde reagera på?
en väldigt stor del av oss lever eftersom vi fått antibiotika någon gång i livet. eller vaccinerats mot farliga sjukdomar. Jag förutsätter att du aldrig låtit vaccinera dig mot ngt eller någonsin ätit antibiotika eller ens ätit receptfria smärtstillande i ditt liv.... Att du aldrig skulle tillåta dina barn att göra det och att du fördömmer din familj om de skulle drista sig till det.
Jag tål inte meningslösa djurförsök för kosmetika tex, men bilden är mer komplicerad för vetenskap. Rent filosofiskt håller jag med dig, men jag vet också att många som slänger ur sig dylika påståenden gör det för lättvindigt. Utan att vara beredda på att backa upp det. Hoppas för din skull att du aldrig får cancer, för då kan du inte med gott samvete behandla dig.
Men tillbaka till ämnet. Det är äcklande.

SÅ meningslöst... Hoppas personen i fråga aldrig tillåts äga djur igen!
Redigerat av Miro: 22-09-2009, 06:56