Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> fröbytarbanken, vår gemensamma bank av fröer
          Tummelisa
          Inlägg 21-09-2009, 21:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 138
          Medlem nr: 25 258

som ett komplement till frökedjan startar jag här en fröbytarbank.

reglerna är enkla. man börjar med att erbjuda fröer man har. när man sedan ser någon annans fröer man får ha begär av, så skickar man ett pm och beställer.

börja med att skriva vad ni erbjuder först i meddelandet, så det syns på översikten av tråden. skicka 25-30 fröer per beställning, om inget annat blir överenskommet.
          när ni sedan lagt ut ert erbjudande, så kan ni skicka beställningar/pm på andras fröer.
          man kan tänka på att om man erbjuder ngt vanligt, så kan man ju beställa lite mindre, och tvärt om. om vi sedan beställer lite mindre än vad vi erbjuder, så bygger vi tillsammans upp en bra bank med fröer.

här har vi inga begränsningar om ålder eller ursprung på fröerna, bara att vi tror att de är grobara. (testa gärna innan). och förvara gärna fröerna torrt i kyl eller frys.

väl mött

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Eva 33c
          Inlägg 22-09-2009, 10:03
          Länk hit: #2

Gäster

Tanken är god Tummelisa, men jag tror inte en vanlig forumtråd lämpar sig så bra. Om jag och andra skulle lägga ut våra fröer här med en sort per inlägg skulle tråden snabbt bli alldeles ohanterligt lång. Min lista förra året innehöll 79 sorter när jag startade. Bara tanken att göra så många inlägg... Och dessutom blir ju inte en sån här tråd sorteringsbar. Många kommer ju att ha samma fröer. Sen måste man ju helst gå in och redigera sina inlägg när fröerna är slut, förman kan ju inte ta bort dem. Sen är det ju så att en tråd i forumet försvinner fort långt bak när inga nya inlägg görs.
          Väldigt fiffigt vore om man kunde ha möjlighet att lägga en frölista på sin profilsida och att det kom upp en länk till den när man höll pekaren över medlemmens signatur till vänster. Som det gör med album. Men det är ju inget vi kan fixa själva utan i såfall något för forumansvariga. Jag har sett att möjligheten finns på andra forum (utländska) att ha egna textdokument på sin sida. Kanske något att efterfråga?

Redigerat av Eva 33c: 22-09-2009, 10:04

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 13:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon