Mycket förståndigt att satsa på riddarutrustning, Sassa. Själv tar jag på skyddshjälm och skyddsglasögon när jag loggar in här. Vet vet vad som kan komma ur skärmen. Lustigt att ett ogräsmedel kan röra upp såna känslor.
Det är det som jag tycker är tråkigast, att man inte kan diskutera ett ämne utan att det går till personangrepp. Tyvärr även från min sida tidigare, men har man blivit utsatt för ideliga sparkar från olika håll sparkar man tillbaka till slut.
Tycker också det är synd att man kan hitta rester av olika medel i dricksvatten mm men kommunerna skall inte klaga. Största förbrukarna av t.ex. Totex var nog dom själva. Har själv sett hur Gatukontorets mannar i Gbg tidigare skyfflade ut ogräsmedel på gator och torg. Aningslösa eller duperade? Vet inte men vi är klokare nu. Framför allt måste man göra en bedömning av farligheten i förhållande till annat. Radonhalten i vissa grundvatten är säkert farligare än alla bekämpningsmedel tillsammans.
Däremot tycker jag som bekant att försäljningsförbudet för Roundup är fel. Om medlet var direkt skadligt hade det varit en sak men orsaken tycks vara att några tror att det inte kan uteslutas att medlet kan vara farligt. OBS tror! Fakta saknas. Så länge man kan köpa dödligt giftiga och bevisat cancerframkallande varor(tobak) i vanliga butiker verkar förbudet milt sagt överdrivet.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|