CITAT (anncharlotte @ 22-09-2009, 01:23)

Ja här är ännu en Nässjöbo som handlar på Willys då och då. Jag har inte vad jag kan komma på någon gång blivit direkt nonchalerad där. Men är nog heller inte så känslig i en matbutik. Som nån skrev, där vill jag betala, inget mer.
Jag är inte särskilt lättirriterad, retar mej inte på folk i allmänhet, grannarna får göra som dom vill, jag står glatt ut med att färdas bakom den mest långsamma och jag stör mej inte på att få vänta på maten på restaurang. Men jag blir väldigt irriterad på oengagerad eller otrevlig personal när när jag ska handla i specialbutiker.
Det kan utan tvekan få mej att gå därifrån och aldrig komma tillbaka igen. Även om det kostar mej lite mer att gå till konkurrenten som är serviceinriktad så gör jag det utan att tveka.
Jag tycker också att man kan kräva att personalen i specialbutiker ska ha viss mån av kunskap, blir trött när jag kommer till vissa butiker och hela personalen består av ungdomar som inte har en susning om det dom säljer.
Vissa byggmarknader är ett bra exempel på det tycker jag.
För att inte tala om handelsträdgårdar, typ Blomsterlandet eller Plantagen.
Där har dom dålig koll många gånger på härdighet och sortnamn.