CITAT (Wilmer @ 24-09-2009, 09:37)

Håller med om uthängning, men som diskuterats i oändliga trådar - allt finns ju på nätet bara att hämta i dagen internetvärld.
Men, inte ens barn lämnas tillbaka till föräldrar som dödat syskonen av svält och vattenbrist, utan att i allafall ha fått en vända inom psyket/fägelset först. Så där håller jag inte med. Att vara sjuk i sig får man vara men när man börjar döda sin omgivning reagerar till och med ibland Stat och myndighet.
Nu var det ju djur som missköts och inte massmord av barn. hur det än är så är det skillnad i lagen mellan barn och dansmöss t.o.m. hundar och större djur som hästar och elefanter. I svensk lag krävs det många gånger mer för att få förbud och det har vi sett många gånger. Som jag skrev så har föräldrar umgängesrätt även om föräldern är sjuk. Det finns ett fall värdrat i media för några år sedan där barnen såg att ena föräldern styckade den andre och likväl så tilläts umgänge.
SÅ...
vet du att den här tjejen är sjuk och att hon inte har några förmildrade omständigheter kring sig? Jag tycker fortfarande inte att man dömer någon utan att veta hela historien. Du kan väl hänga ut henne efter en dom som troligen kommer i framtiden. Domar är offentliga handlingar och däri kan man bilda sig en uppfattning om situationen, för som det verkar så har alla åsikter men ingen har en egentlig aning. Diskutera hellre hur man kan undvika dylika situationer.
Bara för att allt finns på nätet säger det inte allt allt är sant, konstigt sätt att resonera för mig. Det är vitt känt att även tidningar vässar historier för att sälja lösnummer.
Det enda som förenar oss är att vi alla tycker att händelsen är hemsk.
Redigerat av Annelie t-b: 24-09-2009, 09:17