CITAT (Nauti @ 24-09-2009, 12:02)

Gick ett program om just det här på P1 i går kväll.
Det var ju skillnad förr, nu vill man väl oftast bara handla och komma därifrån. Att handla för mig är ingenting socialt precis. Om man jobbar som frisör eller liknande yrken så är ju den sociala biten en ganska stor del av jobbet så det kan man ju förstå.
Kanske det var samma program som jag hörde. En kassörska som verkligen la ner själ och hjärta i sitt bemötande. Hon hälsade sina kunder med deras förnamn och frågade alltid hur de mådde.
Men.....det var inte heller bra......hon fick ju höra att hon var lite väl speedad ibland.
Men stämningen var nog speciell på denna affär. Bla var det en äldre dam som bad en kille i personalen visa henne hur mobiltelefonen fungerade som hon köpt. Hon frågade alltså inte där hon köpt mobilen.
Då kan man ju se vilken viktig social uppgift personelan i en affär kan ha för många ensamma.
Men vi är ju olika.....en del vill bara betala och sen gå........utan att växla ett ord........då får ju personalen acceptera det också och inte vara
för påflugen.
Men det är inte lätt.....vi är ju så olika.