Nu har så många PM:t mig om att de vill vara med i år igen, att jag känner att det är dags att gå ut med en intresseanmälan (även om jag fortfarande tycker att det är lite tidigt

)
Förra året startade jag 2 frökedjor, en för 1-åringar och en för perenner.
Här är en länk till en av förra årets kedjor:
http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...p;hl=fr%F6kedjaI år har jag bestämt mig för att bara göra en kedja. De fröer som vi byter här kan alltså vara vilka fröer som helst, dock INTE grönsaker (det startades en speciell lista för det i fjol)
Fröerna ska vara plockade i din trädgård i år. Har du en slatt över av några köpta fröer är det OK det också, men då ska de vara köpta i höst. Skriv då gärna på fröpåsen att det är köpta fröer. Är det fröer av en namnsort är ju de köpta fröerna mer sortäkta än de fröer vi tar i våra egna trädgårdar.
Jag har också bestämt att det inte får vara fler än 10-12 st i en kedja, ifjol tog det alldeles för lång tid innan kuvertet gått varvet runt.
Men jag kan mycket väl tänka mig att starta Frökedja 1, frökedja 2 osv...
Till varv 2 kanske det går att slå ihop dem till bara en.
För er som inte var med ifjol, så här går det till:
I slutet av september skickar jag iväg ett kuvert med 20 olika fröpåsar till nr 1 på listan.
Denne person tar ut de fröpåsar han/hon vill behålla och lägger in minst lika många egna fröpåsar och skickar sedan kuvertet till nr 2 på listan.
Vill du vara med?
PM:a då (min mail verkar lite konstig just nu) namn och adress samt ditt nick här på Odla, till mig.
Betänk att ditt verkliga namn och ditt nick kommer att framgå av adresslistan, kan du inte acceptera det, kan du tyvärr inte vara med
Nu hoppas jag att vi blir riktigt många i år, jag tyckte att det var jättekul förra året