Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har ni handlat de rosor som stod på era önskelistor?
          esters-tradgard
          Inlägg 26-09-2009, 20:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 103
          Medlem nr: 18 767

Det finns ett inlägg på allt om trädgård som handlar om detta och jag tyckte det var lite kul så jag tänkte höra med er här också. Jag tycker man får väldigt mycket bra tips när man läser om vilka rosor andra köper, vilka de haft på sina önskelistor och sedan köpt.
          Jag har både handlat efter önskelista men även spontanköpt ganska många rosor i år.
          39st plus 2 på väg har det blivit. Jag är fast i rosträsket helt klart.

här är de rosor jag köpt och planterat iår:
          • heritage gg2
          • new dawn
          • burgundy iceberg
          • celeste
          • könning von danemark
          • maidens blush
          • a shropshire lad
          • charles austin
          • Ilse krohn superior gg3
          • officinale apotekarrosen
          • lavender pinocchio gg2
          • prarie joy
          • Balder
          • Irma
          • Anna
          • Constance spry
          • Albertine
          • Alida Lovett
          • Järna Gallican
          • souvenier de alphonse lavalle
          • chanti
          • cardinal de richeleu
          • aimable rouge
          • Manette
          • wasagaming
          • l´eveque
          • d´archet
          • Nuits de young
          • Vårdsätragatan
          • Frankfurt
          • salabackar
          • Hertha
          • sourpasse tout
          • Madame boll
          • Gros Choux d'Hollande
          Vilka rosor har ni köpt iår? och hur många har ni kvar på era önskelistor?

Redigerat av esters-tradgard: 26-09-2009, 20:22

--------------------
          Nina zon 2-3

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          esters-tradgard
          Inlägg 28-09-2009, 05:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 103
          Medlem nr: 18 767

kajsa: vårdsätravägen, salabackar och d´archet har jag köpt som rotskott nu i höst på bergianskas höstmarnad. Tror de är ifrån pom allihopa, det var svenska rossällskapet som stod och sålde rosor där. Kerstins ros är ifrån Noranettan.

--------------------
          Nina zon 2-3

Citera
          Kajsa
          Inlägg 28-09-2009, 18:21
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

CITAT (esters-tradgard @ 28-09-2009, 06:12) *
          kajsa: vårdsätravägen, salabackar och d´archet har jag köpt som rotskott nu i höst på bergianskas höstmarnad. Tror de är ifrån pom allihopa, det var svenska rossällskapet som stod och sålde rosor där. Kerstins ros är ifrån Noranettan.

Från Bergianskas höstmarknad, åh vad det låter trevligt Ester !
          Ser att vi är en del med långa roslistor, det är väl kul och som det ska vara, med tiden gräver man upp en del rosor och köper nytt, man lär utmed vägen. Alla rosor jag köpt under åren håller inte måttet, man kan inte veta allt från början, lite läropengar får man ta.

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera

Inlägg i den här tråden
          esters-tradgard   Har ni handlat de rosor som stod på era önskelistor?   26-09-2009, 20:17
          renate   Joda en del är avbetade: 1.Felicite Parmentier 2....   26-09-2009, 21:52
          Kajsa   Oj Ester 41 rosor på ett år, klart fall i rosträsk...   27-09-2009, 13:36
          Ezereht   Vad tyckte du om Lochinvar Kajsa?   27-09-2009, 17:56
          Kajsa   Vad tyckte du om Lochinvar Kajsa? Liten ynklig pl...   27-09-2009, 18:40
          svennis   Vilka listor ni har!! Man blir ju förskäck...   27-09-2009, 18:02
          Ezereht   Hmm jag märker att önskelistan förändras under åre...   27-09-2009, 22:49
          Thé   De här har jag beställt för höstplantering: 2 st ...   28-09-2009, 08:59
          Ezereht   Haha ja lång lista Thé ;) Många fiiiiiiiiiiiiina ...   28-09-2009, 14:01
          lislena   Oj vad många rosor....så kommer jag med mina..... ...   29-09-2009, 20:13
          Monarda   Och jag fick mail från Rosenposten i dag att min b...   29-09-2009, 20:36
          esters-tradgard   Va kul att läsa om alla era rosor. Jag blir bra su...   29-09-2009, 20:40
          Thé   Jag satte en gulbladig schersmin som inte trivs al...   30-09-2009, 08:11
          Ezereht   Byt till smultronschersmin? Jättefin och söt tills...   30-09-2009, 16:30
          Thé   Byt till smultronschersmin? Jättefin och söt tills...   01-10-2009, 07:45
          flouee   Jag har gått från noll rosor till fyra planterade ...   30-09-2009, 17:37
          Kajsa   Och tänk så roligt vi rostokar har utmed vägen, al...   30-09-2009, 20:09

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 04:25

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon