CITAT (Peztis @ 28-09-2009, 17:03)

Margith: är det någon mer än du ocj jag som är med i både Busfrölistan och Frökedjelistan? Inte så lyckat kanske att ha samma fröer där...
Jag också

. Jag har bestämt mig för att inte skicka Busfröerna i frökedjan. Har valt ut ett frö för detta ändamål som ska vara särskilt svårt att gissa vad det är...

...hoppas jag i alla fall!

CITAT (Fny @ 29-09-2009, 08:18)

nån mer än jag som inte har lysrör och sådant utan kommer få nöja sig med gammal vanlig fönsterblecksplats? Fasar redan lite för hur allt ska få plats, och vad min sambo kommer säga.... Bara häromdan klagade han lite över alla mina småttingar som är placerade på bästa fönsterplats och som tar plats från redan etablerade växter... Jag tror att jag väntar lite med att berätta om busfröerna...
Ni som har varit med förut, brukar det bara vara trädgårdsväxter eller brukar det även vara krukväxter som ska bo inomhus? Och måste fröerna vara plockade hemma i den egna trädgårn? Hoppas inte det, för då har jag vääääligt lite att välja på. Rättare sagt, då har jag bara ett alternativ, och det är inte särskilt spännande. Är det okej att dela med mig av köpefröer?
och just ja, en till fråga. När ungefär ska fröerna skickas?
Jag har inte heller lysrör och andra finesser. Dessutom är vårt hus ganska svåruppvärmt på vintern så det brukar inte bli så lätt att få plats med alla frösådder som ska få plats där det är både varmt och ljust - men det ordnar sig för det mesta. Frögalenskap...

vad är det?

Fröerna i förra årets busfrötävling var av allehanda sorter, allt mellan ätbara växter,små små perenner, jättestora buskar och exotiska träd. Inga regler ifråga om detta alltså. Även köpefrön går bra.
Om du söker på "busfrön" i den här avdelningen (förkultivering och förökning) så kommer du att hitta förra årets busfrötrådar.