Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Kan jag beskära Karen Blixen på bättre sätt nästa säsong!
          Kråksången
          Inlägg 30-09-2009, 08:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 22 876

Hej på er sos.gif

Det här är mitt första inlägg i forumet men jag har läst mycket spännande och intressant här. Jag älskar rosor men har inte så många ännu. I år är jag mest stolt över den roshäck som jag planterat på 22 plantor Louise Bugnet, hon har vuxit jättefint och blommar fantatsiskt fortfarande!! Jag är Supernöjd!

Det jag undrar nu är om ni som är så duktiga på det här med rosor kan ge mig något tips när det gäller mina Karen Blixen. Det blir väl mest aktuellt till nästa säsong även om hon fortfarande blommar jättefint. Jag får många och fina blommor på plantorna, problemet är bara att blommorna blir så stora och tunga att de mest hänger ner. Jag brukar beskära dem som vanliga rabattrosor när björkarna har musöron men det kanske finns något mer jag kan göra så att hon orkar hålla blomman uppe, den är ju så fantastisk och stor rose.gif

Jag tar tacksamt emot tips!

Sofia

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Kajsa
          Inlägg 30-09-2009, 20:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Grattis till din roshäck, 22 Louise Bugnet kan väl bara vara underbart.

Karen Blixen har jag haft men dom dog i vintras, men den växte mycket upprätt med kraftiga stjälkar och blommorna hängde aldrig, är du säker på att det är den ? Om det nu är den rosen får du pinna upp stjälkarna. Ge rosorna kogödsel i vår om det fattas näring och visst kan du beskära dom hårt i vår.

Karen Blixen

På höstarna kunde rosen få röda stänk.

Välkommen till oss på Odla

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 08:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon