CITAT (Rose @ 05-10-2009, 14:28)

Jag förstår inte. Varför ska Ruda be om ursäkt för sin åsikt som inte riktades mot någon speciell? Har han inte lika rätt till sin åsikt som alla andra? Jag struntar i om Ruda är "känd" för sina provokativa inlägg eller inte. Tycker det blir så fel när plötsligt en åsikt liksom inte får framföras på grund av att den anses fel.
Hm, så om jag skriver att alla som diskuterar på odla.nu är gamla missbelåtna surkärringar så tar ingen illa åt sig eftersom det inte pekar ut någon personligen och dessutom är min åsikt???
Jag tycker själv att generella beskyllningar mot människor vars åsikter man inte känner till är att vara fördomsfull. Ruda jämställer de som är emot pälsdjursfarmer med de som släpper ut minkar.
Jag är som jag tidigare redogjort för mot pälsdjursfarmer av den typ som finns idag därför att jag inte anser at tett liv på 40 x 80cm kan anses som fullgott åt djur som rör sig så pass mycket som minkar.
Jag tar absolut avstånd ifrån våld och förstörelse och allt vad Djurens befrielsefront, AFA och andra gör.
Även om jag inte sympatiserar med djurens rätt (inte längre iaf) för jag tycker de har bytt fokus från djurskyddsarbete till veganism, så sympatiserar jag med deras kampanj i denna fråga.
Djurens rätt arbetar öppet och demokratiskt och står för sina åsikter och aktioner precis som Greenpeace, Klimax mfl. Jag tycker det är magstarkt att jämföra dem med kriminella organisationer.
Jag vet många som absolut tar avstånd från allt våld och förstörelse men som ändå stödjer djurens rätt, bland annat deras fond för djurförsökfri forskning. Inte ska man jämställa gamla gråhåriga tanter som tycker om djur och skänker en hundring ibland med kriminella?