Ojoj, jag har nu läst igenom de senaste dagarnas inlägg i tråden och det var mycket räknande!
Jag för min del håller med Blomkronan om att en av de saker som var jätteroligt förra året var just att kuverten ramlade ner lite då och då i brevlådan. Detta var även praktiskt eftersom det är lätt att förlägga

fröer som ska sås långt efter dess ankomst. Om allt detta skulle samordnas av en person, med fröpåsar samt såbeskrivningar till varje fröpåse så skulle förmodligen kuvertet bli ganska tungt i alla fall och dyrt att skicka. Alla kanske inte har bestämt sig för vilket frö de vill skicka redan i december dessutom. Vissa frön behöver ju som sagt sås redan då för stratifieringens skull.
Jag är medveten om att jag upprepar det som vissa av er redan har skrivit men det är så här jag tycker. Jag tycker att förra årets upplägg fungerade väldigt bra:
Att var och en skickar sina fröer lite innan de ska ner i jorden med såbeskrivning bifogad. (Praktiskt att ha detta på papper som man kan ta med sig när man ska ut och så fröerna). Sedan skapar man en tråd där man kan dels påminna om att det är dags, dels för att förtydliga om någonting är oklart i den beskrivning som man har skickat med.
CITAT (Margith @ 02-10-2009, 16:34)

...
eftersom vi har en vän i Frankrike också

Och hon måste sannolikt frankera varje kuvert med "dubbelt porto" så totalt betalar vi nog alla tillsammans en bra bit över 200 frimärken för det här.
Jo, det gör vi säkert men jag tycker att det är värt vartenda öre! Så mycket nöje för relativt lite pengar...
Redigerat av Rosmarin: 05-10-2009, 17:32