Roligt att jag fått så mycket respons!
Jag skall ställa några konkreta frågor för att förtydliga lite vad jag är ute efter.
Bakgrunden till det hela är att jag själv drabbats av en rad hälsoproblem och fick ingen hjälp av sjukvården. Eftersom jag är analytiskt lagd och alltid varit intresserad av vetenskap i allmänhet och medicinska rön i synnerhet så har jag sökt på egen hand. Jag har grävt djupt i detta. Successivt har jag kommit tillrätta med en efter en av mina hälsoproblem samtidigt som mitt sökande efter fakta har gjort att jag hittat massor av intressanta kopplingar även till sjukdomar som jag inte själv drabbats av. Jag har lagt ner tusentals timmar på detta och insikter har vuxit fram successivt.
Nu har jag börjat skriva men vet inte riktigt hur jag skall göra detta både åskådligt och intressant och trovärdigt. Min väninna tyckte inte jag skulle berätta om mig själv eftersom jag då skulle lämna ut mig. Samtidigt kanske det skulle göra boken både intressantare och mer trovärdig om jag berättar vad som hänt med mig.
Jag funderar också på om svensson orkar med för mycket bakomliggande fakta eller om folk mest vill veta hur de skall göra för att behålla hälsan.
Jag funderar också på hur mycket krut jag skall lägga på själva bevisningen. Jag kan ju redovisa principen och få folk att förstå den men de kanske ändå inte kommer att tro att detta har kopplingar till så många sjukdomar som det har.
Jag har hittills skrivit 143 A4 sidor och bara skrapat lite på ytan så jag är också rädd att det kan bli en alldeles för tjock bok som dels ger motstånd att läsa och dels tar alldeles för lång tid att skriva och som också kommer att kosta mer att trycka.
Om jag inskränker mig till de vanligaste folksjukdomarna så kanske människor som ännu inte fått dem eller inte tror att de kommer att få dem inte är så intresserade av boken.
Ja detta är några av mina funderingar. Jag är som sagt mycket glad åt respons. Har ingen att bolla mot och eftersom jag lagt ner så mycket tid redan och det är en stor upptäckt så kan jag heller inte berätta något som skulle kunna göra att någon annan fick nys om det jag kommit fram till.
Redigerat av Christa: 06-10-2009, 16:52